Maatschappij en welzijn
2de graad
Profiel
Persoonlijkheid
Je bent
- sociaal
- communicatief vaardig
- geïnteresseerd in de omgang met doelgroepen
Leercompetenties
Je kan
- leren binnen concrete contexten
- theoretische inzichten en concepten verwerven
- concrete uitdagingen aanpakken
- fijnmotorische vaardigheden laten zien
Interesses
- de mens en samenleving
- zorgverlening
- begeleiding
- ontwikkeling en gedrag van mensen
Play Video
| MAATSCHAPPIJ EN WELZIJN (D/A) | 3de jaar | 4de jaar |
|---|---|---|
| Godsdienst | 2 | 2 |
| Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
| Aardrijkskunde | 1 | 1 |
| Geschiedenis | 1 | 1 |
| Natuurwetenschappen | 2 | 1 |
| Frans | 2 | 2 |
| Frans ondersteuning | 1 | 1 |
| Engels | 2 | 2 |
| Nederlands | 4 | 4 |
| Wiskunde | 3 | 3 |
| Maatschappij en welzijn | ||
| Ontwikkeling en pedagogisch handelen | 3 | 3 |
| Gezondheidsbevordering | 2 | 2 |
| Anatomie en fysiologie | 1 | 1 |
| Indirecte zorg | 3 | 3 |
| Richtingsvak+ | 0 | 1 |
| Gemeenschappelijk Funderend Leerplan | 3 | 3 |
| Totaal | 32 | 32 |
| ZORG EN WELZIJN (A) | 3de jaar | 4de jaar |
|---|---|---|
| Godsdienst | 2 | 2 |
| Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
| Algemene vorming | ||
| Maatschappelijke vorming | 3 | 3 |
| Wiskunde | 2 | 2 |
| Nederlands | 1 | 1 |
| Engels | 2 | 2 |
| Nederlands | 2 | 2 |
| Zorg en welzijn | ||
| Gezondheid en welzijn | 2 | 2 |
| Pedagogisch handelen | 3 | 3 |
| Indirecte zorg | 7 | 6 |
| Projecten | 3 | 3 |
| Gemeenschappelijk Funderend Leerplan | 3 | 4 |
| Totaal | 32 | 32 |
Het Gemeenschappelijk Funderend Leerplan bevat volgende onderdelen in de richting Maatschappij en welzijn: Leren+, IT, Artistieke Vorming (beeld, muziek en audiovisuele media), Mens en Samenleving
Het Gemeenschappelijk Funderend Leerplan bevat volgende onderdelen in de richting Zorg en welzijn: IT, Artistieke Vorming (beeld en muziek)
Verschil tussen Maatschappij en welzijn en Zorg en welzijn
Richtingsvakken (geel)
- praktischere leerdoelen in de A-richting
- meer tijd om de leerdoelen te verwerken in de A-richting
Basisvakken (oranje)
- minder uitgebreid pakket basisvakken in de A-richting
We vergelijken steeds de richting met de richting rechts in de matrix.